niedziela, 10 lipca 2011

Fol(k)wark czyli sobotni eko-targ

To, co najbardziej lubię na francuskiej prowincji, to są przedpołudniowe targi. Właściwie są one podstawą egzystencji każdej miejscowości - to nie tylko miejsce, gdzie można kupić owoce, warzywa, sery, mięso, krewetki i kwiaty, wszystkie przedniej jakości, bez sztucznych barwników, konserwantów i kilometrów plastikowej folii. To także miejsce spotkań, wymiany pocałunków (o tak, Francuzi wprost uwielbiają się całować) nowin, plotek i skandali.
Moje upodobanie do targów czyni życie w Szczecinie nieco nieznośnym. Owszem, jest targowisko Turzyn, ale... niestety jest o kilometry świetlne odległe od francuskiego ideału, pod każdym względem, zarówno jakości produktów, możliwości wyboru i atmosfery. Nic więc dziwnego, że gdy zauważyłam reklamę szczecińskiego fol(k)warku, pierwszego sobotniego eko-targu, na którym wszystko będzie pochodziło od lokalnych, ekologicznych producentów, moje serce trochę (powiedzmy, że trochę) przyspieszyło z radości.
W sobotni poranek pobiegłam na miejsce z aparatem w garści i pełnym portfelem, ale mocno się zawiodłam - ot, tylko kilka stoisk (co prawda z wyśmienitymi produktami i sympatycznymi sprzedawcami), niewielu ludzi i całkowity brak atmosfery fiesty, towarzyszącej francuskim marketom. Ale to nic - jestem pewna, że to przyjdzie z czasem. W każdym trzymam za to kciuki.

Tymczasem poniżej kilka zdjęć z Fol(k)warku:

Oleje tłoczone na zimno firmy SemCo. Fot. Kamila Mianowicz

Oleje tłoczone na zimno firmy SemCo. Fot. Kamila Mianowicz

Aromatyczne chleby z Piekarnii Kurpiowskiej Fot. Kamila Mianowicz

Piwo łaskie Koreb. Fot. Kamila Mianowicz

Sery Korycińskie Swojskie. Fot. Kamila Mianowicz

Fot. Kamila Mianowicz

Poniżej zamieszczam linki do stron internetowych firm, których produkty uchwyciłam na fotografiach:
oleje tłoczone na zimno - SemCo
pieczywo - Piekarnia Kurpiowska 
sery - Sery Korycińskie Swojskie
piwo - Piwo Łaskie Koreb

1 komentarz:

  1. Hi mates, its great article on the topic of teachingand https://www.shazamfuryofthegodsmov.com completely explained, keep it up all the time.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarze :)